Μηνιγγιώματα και τα πρώτα κλινικά συμπτώματα

Το μηνιγγίωμα από την αρχή της ανάπτυξης του σχεδόν ποτέ δεν εμφανίζει έντονη κλινική συμπτωματολογία. Με την πάροδο όμως του χρόνου, καθώς αυξάνεται ο όγκος του, τότε παρατηρούνται τα πρώτα συμπτώματα που κατά κύριο λόγο εμφανίζονται σαν κλινικές εκδηλώσεις.

Έτσι λοιπόν, μπορούμε ιεραρχικά να αναφέρουμε ότι οι πονοκέφαλοι και οι επιληπτικές κρίσεις εμφανίζονται με τη μεγαλύτερη συχνότητα σαν πρώτο σύμπτωμα και ακολουθούν η ελάττωση της όρασης και η αστάθεια του βαδίσματος.

Η ελάττωση της όρασης και η αστάθεια του βαδίσματος, όταν παρουσιάζονται με έντονη κλινική συμπτωματολογία, συνοδευόμενη ίσως από και από επιληπτικές κρίσεις και από έντονη κεφαλαλγία, συνηγορούν για την εντόπιση του μηνιγγιώματος, κυρίως στην περιοχή του ινιακού λοβού ή της παρεγκεφαλίδας.

Βλέπουμε, δηλαδή, ότι υπάρχει μια ιδιαίτερη διαγνωστική σημασία στο να εντοπίσουμε από την πρώτη στιγμή εάν τα συμπτώματα είναι πρωτοεμφανιζόμενα και να τα συνδέσουμε μεταξύ τους διανοητικά, έτσι ώστε να φτάσουμε γρήγορα στη διάγνωση.

Βέβαια, η καταγραφή των πρώτων συμπτωμάτων πρέπει να γίνεται πάντοτε και να συγκρίνεται αργότερα με την επανεμφάνιση τους ή όχι στην κλινική πορεία της παρακολούθησης της νόσου.

Συνείδηση και οπτική επαφή
Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια με την ανάπτυξη των νέων διαγνωστικών μέσων και κυρίως της υπολογιστικής μαγνητικής τομογραφίας και κατά δεύτερο λόγο της πολύωρης ηλεκτροεγκεφαλογραφικής καταγραφής, μπορούμε πλέον να αναλύσουμε τα νευρωνικά τόξα και τα κέντρα του εγκεφάλου που είναι «διατεταγμένα» για κάποιες λειτουργίες Περισσότερα...