• Βιονευρολογικά

        -     Portal Νευρο-Ψυχιατρικών Παθήσεων  (Διεύθυνση: Δ. Κουντούρης)

Οξεία εμφάνιση κινητικών διαταραχών και φάρμακα

Οξεία εμφάνιση κινητικών διαταραχών και φάρμακα

Οξεία εμφάνιση κινητικών διαταραχών και φάρμακα

Στη Βιονευρολογική πάρα πολύ τακτικά σε νευροψυχιατρικούς ασθενείς παρουσιάζονται ξαφνικά έντονες κινητικές διαταραχές, κυρίως μετά από κατανάλωση διαφόρων ειδών φαρμάκων.

Το αξιόλογο σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ότι οι διαταραχές αυτές παρουσιάζονται σχεδόν κατά κανόνα, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένα άλλο σύμπτωμα· έτσι πολύ τακτικά μπορεί να μπερδευτούν με άλλες καταστάσεις, κυρίως με αντιδράσεις πανικού.

Συνήθως η αιτία των δυσκινησιών είναι η χρόνια κατανάλωση διαφόρων αντιντοπαμινεργικών φαρμάκων. Τέτοια χαρακτηριστικά φάρμακα είναι τα νευροληπτικά, αντιεμετικά, όπως π.χ. η μετοκλοπραμίδη. Καθώς επίσης ένα σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση αυτών των δυσκινησιών παίζει η μακράν κατανάλωση ανταγωνιστών του ασβεστίου του τύπου της φλουναριζίνης.

Έτσι λοιπόν, όταν έχουμε την εμφάνιση τέτοιων καταστάσεων, πρέπει να σκεφτούμε σαν πρώτη αιτία τη χρόνια κατανάλωση τέτοιων φαρμάκων και να γίνουν στον ασθενή οι σχετικές ερωτήσεις.


Τι διαβάζουν άλλοι χρήστες τώρα

Διαταραχές του θυμικού και υπερκινητικό παιδί
Στα υπερκινητικά παιδιά τακτικότατα διαπιστώνουμε ότι πέραν της βασικής συμπτωματολογίας, εμφανίζουν πολύ περισσότερο από τα συνομήλικα τους διαταραχές του συναισθηματικού και εκπτώσεις ή ελλείμματα ευφυΐας Περισσότερα...



Μια ατελής σύγκλιση του ενός βλεφάρου
Μια ατελής σύγκλιση του ενός βλεφάρου δεν είναι πάντα αθώα, όπως πιστεύουμε και πολλές φορές την προσπερνάμε χωρίς να πάμε στο γιατρό Περισσότερα...





Παρακολουθούν τώρα*

*Ο Δρ. Δημήτρης Κουντούρης έχει συμμετάσχει σε πολλές τηλεοπτικές εκπομπές σαν ειδικός επιστημονικός σύμβουλος επί θεμάτων Νευρολογίας και Ψυχιατρικής.
Για πλήρη λίστα των τηλεοπτικών εκπομπών μπορείτε να επισκεφτείτε και το κανάλι μας στο YouTube: Neurology Channel

Το κανάλι της νευρολογίας


logo

New In-feed Ad

Matched content unit