• Βιονευρολογικά

        -     Portal Νευρο-Ψυχιατρικών Παθήσεων  (Διεύθυνση: Δ. Κουντούρης)

Γιατί ο Γκόγια τα έβλεπε όλα σκοτεινά

Γιατί ο Γκόγια τα έβλεπε όλα σκοτεινά

Ο διάσημος ισπανός ζωγράφος που μεγαλούργησε στν ισπανική αυλή κατά το τέλος του 17ου με αρχές του 18ου αιώνα, είχε μια πολύ χαρακτηριστική καλλιτεχνική νοοτροπία. Ζωγράφιζε σκοτεινές έως μαύρες φιγούρες με ειρωνικό, σχεδόν σατιρικό στιλ, μονιαδικό για την εποχή του αλλά και μέχρι τώρα. Ποτέ, σε αντίθεση με άλλους μεγάλους χωγράφους, δε βρήκε μιμητές. Νέες ιατροϊστορικές έρευνες οδηγούν σήμερα στο συμπέρασμα ότι η τεχνοτροπία αυτή ήταν το αποτέλεσμα μιας εγκεφαλικής διαταραχής, του επονομαζόμενου συνδρόμου susac όπου μικρά τριχοειδή αγγεία του εγκεφάλου εκτίθενται σε μια αυτοάνοση διαταραχή με χαρακτηριστική πρόκληση παραισθήσεων, κρίσεων, παροξύνσεων, απώλεια ακοής και περιοδικών διαταραχών. Βλέποντας τις εικόνες του Γκόγια μπορούμε έτσι να φανταστούμε το αποτέλεσμα αυτής της εγκεφαλικής διαταραχής, για τη νοημοσύνη του πάσχοντος.

Τι διαβάζουν άλλοι χρήστες τώρα

Εγκέφαλος – ψυχώσεις – Κρέπελιν
Ο Εμίλ Κρέπελιν στο 19ο αιώνα ήταν ένας μεγάλος νευρολόγος - ψυχίατρος στο πανεπιστήμιο της Τάρτου της Εστονίας, που εργάστηκε πάρα πολλά χρόνια σε ότι άφορα την τυπολογία των ψυχώσεων. Περισσότερα...



Οι πανικοί και η αρρώστια του Urbach-Wiethe
Πρόκειται για μια δερματοπάθεια, η οποία είναι στενά συνδεδεμένη και με ψυχωτικές διαταραχές, κυρίως ότι αφορά την επεξεργασία φόβου και καταστάσεις πανικού Περισσότερα...



Ο, κοινωνικά, «ανυπόφορος» χαρακτήρας
Πολύ χαρακτηριστικοί τύποι με εμφανή τη χαρακτηριοδομή τους και χαρακτηριστική κατάχρηση της δύναμης που έχουν. Περισσότερα...



Παρακολουθούν τώρα*

ΦΟΒΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ (1 από 3)

*Ο Δρ. Δημήτρης Κουντούρης έχει συμμετάσχει σε πολλές τηλεοπτικές εκπομπές σαν ειδικός επιστημονικός σύμβουλος επί θεμάτων Νευρολογίας και Ψυχιατρικής.
Για πλήρη λίστα των τηλεοπτικών εκπομπών μπορείτε να επισκεφτείτε και το κανάλι μας στο YouTube: Neurology Channel

Το κανάλι της νευρολογίας


logo

New In-feed Ad

Matched content unit