H ψυχική διάθεση και η ένταση του πόνου

Στη Βιονευρολογική έχουμε παρατηρήσει εκατοντάδες ασθενείς με αισθήματα πόνου ή με διάφορα επώδυνα σύνδρομα, τα οποία εμφανίζονται κάτω από ειδικές συνθήκες, καταστάσεις ή ακόμη και συναντήσεις.

Ο πόνος αντέχεται από ασθενή σε ασθενή με μια διαφορετική σκάλα, τελείως εξατομικευμένη. Είναι δυνατόν ψυχολογικοί παράγοντες να επηρεάζουν την αντίδραση στον πόνο.

Ο γιατρός πρέπει να αποκτήσει, όσο το δυνατόν γρηγορότερα μπορεί, την εντύπωση ποιας σκάλας είναι η σχέση μεταξύ του παραπόνου που έχει ο ασθενής και της παθολογικότητας του συμπτώματος.

Ο τρόπος που αντιδρά, που μιλά, που κάθεται, που συνδιαλέγεται ή που αναμένει ή ακόμη και η αγωνία που παρουσιάζει είναι σοβαρά στοιχεία που μπορούν να αξιολογηθούν, προκείμενου να καταλάβει κανείς το επίπεδο σοβαρότητας του επώδυνου συμπτώματος ή συνδρόμου.

Βέβαια, η απόλυτη γνώση της κλινικής εικόνας, πέρα από την εμφάνιση του ασθενούς και την παρουσία του προβλήματος του στο γιατρό, είναι ένα κριτήριο που πρέπει να βρίσκει το γιατρό οργανωμένο και έτοιμο, προκειμένου να είναι σε θέση να το αντιμετωπίσει με ευκολία και όσο γίνεται με γρήγορη αντίδραση, διότι στην αντιμετώπιση του πόνου προέχει σαν στοιχείο η άμεση επέμβαση και «όσο γρηγορότερα, τόσο καλύτερα».

Ο πόνος είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπιστεί πριν ακόμη συμβεί στις ουσιώδες περιπτώσεις, προκειμένου να ελέγξουμε τις επιπλοκές εκείνες που προκαλούν τη μεγαλύτερη δυσαρέσκεια.

Αυχενικό σύνδρομο με αστάθεια της σπονδυλικής στήλης και χειρουργική διαδικασία
Μια σπονδυλολίσθηση, η αστάθεια της αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης, αρκετά συχνά και μάλιστα ύστερα από σύντομη σκέψη, οδηγεί σε χειρουργικά διορθωτικά μέτρα, κυρίως δε σε οστεοσυνθέσεις. Περισσότερα...

Terra Incognita - Kontra Channel - Δογμα ΣΟΚ