• Βιονευρολογικά

        -     Portal Νευρο-Ψυχιατρικών Παθήσεων  (Διεύθυνση: Δ. Κουντούρης)

Τρία χρόνια παρακολούθησης ασθενούς με τη νόσο Alzheimer

Τρία χρόνια παρακολούθησης ασθενούς με τη νόσο Alzheimer

Τρία χρόνια παρακολούθησης ασθενούς με τη νόσο Alzheimer

Κατά τα έτη 1907 έως 1910 ο ίδιος ο Αλοΐσιος Αλτσχάιμερ παρακολούθησε προσεκτικά έναν ασθενή, τον λεγόμενο Johann F, ο οποίος ήταν και ο πρώτος ασθενής όπου μετά το θάνατο του πλέον τελείως «ντοκουμενταρισμένα» πιστοποιήθηκε μικροσκοπικά και η νόσος του Alzheimer.

Ουσιαστικό γεγονός αναφοράς σε αυτήν την έρευνα και ιατρικά και ιστορικά αποτελεί η προσπάθεια που έκανε ο ερευνητής γιατρός και εκατομμυριούχος Αλοΐσιος Αλτσχάιμερ· τρία ολόκληρα χρόνια παρακολούθησε και κατέγραφε αντιδράσεις του ασθενούς κάθε μέρα, προκειμένου να καταλήξει σε ένα συμπέρασμα και μια διάγνωση, η οποία από τότε φέρνει το όνομα του. Αξιοσημείωτο είναι ότι αυτές οι αρχικές παρατηρήσεις ενάμιση αιώνα ακόμη μετά δεν έχουν ουσιαστικά αμφισβητηθεί ή αλλάξει.


Τι διαβάζουν άλλοι χρήστες τώρα

Η μάθηση σαν θεραπευτικό εργαλείο
Η ψυχοθεραπεία, από την εποχή του Φρόυντ, χρησιμοποιεί τη μάθηση με ποικίλους τρόπους, προκειμένου να βοηθήσει ασθενείς με ψυχικά τραύματα και εσωτερικές συγκρούσεις Περισσότερα...



Η κατανόηση του πόνου του «άλλου»
Το να καταλαβαίνεις τον πόνο ενός τρίτου αποτελεί οπωσδήποτε ένδειξη μιας αναγνώρισης κάποιας λειτουργίας, μιας εγκεφαλικής λειτουργίας της γρήγορης αντίληψης κάποιας κατάστασης Περισσότερα...



Άνοια και μαθηματικά (voxel)
Η εξέλιξη της διαγνωστικής διαδικασίας στις περιπτώσεις άνοιας και Alzheimer είναι συνυφασμένη με μια συνεχή εξέλιξη Περισσότερα...



Παρακολουθούν τώρα*

Διάσειση και Διαλείψεις - Νευρολογικά θέματα - Μέρος 1/3

*Ο Δρ. Δημήτρης Κουντούρης έχει συμμετάσχει σε πολλές τηλεοπτικές εκπομπές σαν ειδικός επιστημονικός σύμβουλος επί θεμάτων Νευρολογίας και Ψυχιατρικής.
Για πλήρη λίστα των τηλεοπτικών εκπομπών μπορείτε να επισκεφτείτε και το κανάλι μας στο YouTube: Neurology Channel

Το κανάλι της νευρολογίας


logo

New In-feed Ad

Matched content unit