Μηνιγγιώματα και τα πρώτα κλινικά συμπτώματα

Το μηνιγγίωμα από την αρχή της ανάπτυξης του σχεδόν ποτέ δεν εμφανίζει έντονη κλινική συμπτωματολογία. Με την πάροδο όμως του χρόνου, καθώς αυξάνεται ο όγκος του, τότε παρατηρούνται τα πρώτα συμπτώματα που κατά κύριο λόγο εμφανίζονται σαν κλινικές εκδηλώσεις.

Έτσι λοιπόν, μπορούμε ιεραρχικά να αναφέρουμε ότι οι πονοκέφαλοι και οι επιληπτικές κρίσεις εμφανίζονται με τη μεγαλύτερη συχνότητα σαν πρώτο σύμπτωμα και ακολουθούν η ελάττωση της όρασης και η αστάθεια του βαδίσματος.

Η ελάττωση της όρασης και η αστάθεια του βαδίσματος, όταν παρουσιάζονται με έντονη κλινική συμπτωματολογία, συνοδευόμενη ίσως από και από επιληπτικές κρίσεις και από έντονη κεφαλαλγία, συνηγορούν για την εντόπιση του μηνιγγιώματος, κυρίως στην περιοχή του ινιακού λοβού ή της παρεγκεφαλίδας.

Βλέπουμε, δηλαδή, ότι υπάρχει μια ιδιαίτερη διαγνωστική σημασία στο να εντοπίσουμε από την πρώτη στιγμή εάν τα συμπτώματα είναι πρωτοεμφανιζόμενα και να τα συνδέσουμε μεταξύ τους διανοητικά, έτσι ώστε να φτάσουμε γρήγορα στη διάγνωση.

Βέβαια, η καταγραφή των πρώτων συμπτωμάτων πρέπει να γίνεται πάντοτε και να συγκρίνεται αργότερα με την επανεμφάνιση τους ή όχι στην κλινική πορεία της παρακολούθησης της νόσου.

Ο κύκλος της προοδευτικής πολυεστιακής λευκοεγκεφαλοπάθειας
Όσα γνωρίζουμε για την παθογένεια του JC ιού, κυρίως, είναι η κατευθείαν επίθεση που κάνει στα Τ-λεμφοκύτταρα και ως εκ τούτου δημιουργεί μια αδυναμία του ανοσοποιητικού συστήματος από το μέρος που ξεκινάει μέχρι εκεί που καταλήγει Περισσότερα...