Οι βιολογικές αιτίες νευροψυχιατρικών νοσημάτων

Η βιολογική δυναμική της ανάπτυξης του ανθρώπινου εγκεφάλου βασίζεται σε συγκεκριμένα γονίδια που παράγουν συγκεκριμένες πρωτεΐνες και κάποιους δενδρίτες.

Έχει ανακαλυφθεί τελευταία ένα συγκεκριμένο γονίδιο το SRGAP2 ,που είναι υπεύθυνο για την ανάπτυξη των δενδριτών και κατ’ επέκταση των πνευματικών ικανοτήτων έναντι άλλων θηλαστικών.

Βέβαια, και στο γονίδιο αυτό υπάρχει μια δυναμική ανάλογα με τις πρωτεΐνες που παράγει, με αποτέλεσμα οι αποκλίσεις του να φέρουν πολλές νευροψυχιατρικές αρρώστιες. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνά ο κλινικός γιατρός που ασχολείται με τα νοσήματα αυτά ποτέ.

Ο ύπνος και ο Constantin von Economo
Ο Constantin von Economo ήταν Αυστριακός νευρολόγος–ψυχίατρος με ελληνικές ρίζες ο οποίος τις πρώτες δεκαετίες του 19ου αιώνα, ερευνώντας μία επιδημία, κατέληξε σε σπουδαία συμπεράσματα σε ότι αφορά την κατανομή του ύπνου. Περισσότερα...

Σεξ - Σεξουαλικά νοσήματα και νευρικό σύστημα - Μέρος 2ο