ΒιονευρολογικάΟσμή και γεύση | Βιονευρολογικά
  • Βιονευρολογικά

        -     Portal Νευρο-Ψυχιατρικών Παθήσεων  (Διεύθυνση: Δ. Κουντούρης)

Οσμή και γεύση

Οσμή και γεύση

Εγκέφαλος.jpg

Η οσμή και η γεύση  είναι πάντοτε μαζί κι έχουν ένα κύριο χαρακτηριστικό∙ η επεξεργασία τους στον οργανισμό και συγκεκριμένα στον εγκέφαλο του ανθρώπου γίνεται αντανακλαστικά και αυτόματα χωρίς να επηρεάζεται από τη συνείδηση. Δηλαδή, αμέσως μετά τα ερεθίσματα γεύσης ή οσμής αυτά καταγράφονται πρώτα στα αντανακλαστικά κέντρα του μεταιχμιακού συστήματος και κατόπιν στον κυρίως εγκέφαλο. Η διαδρομή  διεξάγεται από τη «μύτη» στην αμυγδαλή και στην παραϊπποκάμπεια περιοχή και  κατευθείαν μέσω του υποθαλάμου και του θαλάμου στον εγκέφαλο. Εκεί, μετά από την επεξεργασία γυρίζουν πίσω και ξαναπροβάλλονται στα κέντρα που αναφέραμε προηγουμένως. Αυτή η  διαδικασία δείχνει ότι κατά κύριο λόγο εξελικτικά ο άνθρωπος άρχισε πρώτα να μυρίζει, να γεύεται και μετά να σκέφτεται.

   

Τι διαβάζουν άλλοι χρήστες τώρα

Το παράδειγμα της ινομυαλγίας
Η ινομυαλγία είναι από τις πλέον γνωστές μορφές του νευροπαθητικού πόνου και η αιτία της αναζητείται με επιμονή τα τελευταία χρόνια σε διάφορα εργαστήρια ανά την υφήλιο. Περισσότερα...



Νευρολογικές αρρώστιες και περιβάλλον
Έχουμε αναφέρει και σε άλλα κείμενα ότι ο εγκέφαλος έχει τη δυνατότητα να αυτοπροστατεύεται και κυρίως να αυτοθεραπεύεται. Περισσότερα...



Σπογγώδης εγκεφαλοπάθεια και σκλήρυνση κατά πλάκας
Στο ιατρικό περιοδικό «Neurology» τελευταία αναφέρθηκε η παρατήρηση γιατρών από τη Γερμανία ότι σε μια περίπτωση ασθενούς με σκλήρυνση κατά πλάκας εμφανίστηκε σπογγώδης εγκεφαλοπάθεια Περισσότερα...



Παρακολουθούν τώρα*

TERRA INCOGNITA - ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ - ΜΕΡΟΣ 3/9

*Ο Δρ. Δημήτρης Κουντούρης έχει συμμετάσχει σε πολλές τηλεοπτικές εκπομπές σαν ειδικός επιστημονικός σύμβουλος επί θεμάτων Νευρολογίας και Ψυχιατρικής.
Για πλήρη λίστα των τηλεοπτικών εκπομπών μπορείτε να επισκεφτείτε και το κανάλι μας στο YouTube: Neurology Channel

Το κανάλι της νευρολογίας


logo

New In-feed Ad

Matched content unit